Bestel vóór 10:45 voor afhaal dezelfde dag (vanaf 11:45).

Algemene Voorwaarden bestel.bistrojardin.be

Laatste update: vrijdag 12 april 2024

Door een bestelling te plaatsen bij Bistro Jardin, verklaart de klant zich akkoord met deze Algemene Voorwaarden.

  1. Identificatie

Bedrijfsnaam: Jardin Merelbeke BV

Adres: Fraterstraat 109A, 9820 Merelbeke

BTW-nummer: BE0792790896

Commerciële Naam: Bistro Jardin

Uitbating: Fraterstraat 111, 9820 Merelbeke

Contact: info@bistrojardin.be of 09 274 66 00

Website: bestel.bistrojardin.be

  1. Toepassingsgebied

Deze Algemene Voorwaarden gelden voor alle diensten en producten die door Bistro Jardin worden aangeboden. Elke bestelling via onze website impliceert een volledige aanvaarding van deze voorwaarden.

  1. Bestellingen

Bestellingen kunnen worden geplaatst via onze website tot 10:45 uur op de dag van afhaling.

  1. Herroepingsrecht

De Consument beschikt voor de aankopen van Producten op de Website niet over een herroepingsrecht overeenkomstig de bepalingen van Boek VI van het Wetboek Economisch Recht, vermits deze aankopen betrekking hebben op de levering van goederen die slechts beperkt houdbaar zijn en snel kunnen bederven (artikel VI.53, 4° Wetboek Economisch Recht).

  1. Afhaling

Bestellingen moeten persoonlijk worden afgehaald op het uitbatingsadres van Bistro Jardin. Eenmaal een afhaaldatum vastgesteld, kan deze niet meer worden gewijzigd zonder onze uitdrukkelijke goedkeuring.

  1. Prijzen

Alle vermelde prijzen zijn inclusief 6% BTW. Bistro Jardin behoudt zich het recht voor om prijzen aan te passen. De prijzen op het moment van bestelling zijn echter bindend voor die bestelling.

  1. Betaling

Betaling gebeurt online via de op de website aangegeven betaalmethodes. De bestelling wordt pas als bevestigd beschouwd nadat de betaling volledig is afgerond.

  1. Annulaties of wijzigingen

Annulaties of wijzigingen zijn mogelijk tot 11:15 uur op de dag van afhaling. Na dit tijdstip zijn annulaties niet meer mogelijk en is terugbetaling uitgesloten.

  1. Privacy

Persoonsgegevens worden verwerkt conform de geldende privacywetgeving en zijn enkel bedoeld voor intern gebruik.

  1. Aansprakelijkheid

Bistro Jardin aanvaardt enkel aansprakelijkheid voor directe schade die aantoonbaar veroorzaakt is door bewezen tekortkomingen van Bistro Jardin. Bistro Jardin sluit aansprakelijkheid voor indirecte schade volledig uit.

De aansprakelijkheid van Bistro Jardin is beperkt tot materiële of lichamelijke schade die rechtstreeks en uitsluitend het gevolg is van het niet nakomen van Bistro Jardin haar verplichtingen, of in gevallen van zware of opzettelijke fouten door haar medewerkers.

Bistro Jardin is niet aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade, noch voor verlies van winst, inkomsten of besparingen.

Bistro Jardin draagt geen aansprakelijkheid voor schade die ontstaat door onjuiste informatie verstrekt door de klant. De klant vrijwaart Bistro Jardin tegen elke vordering van derden in dit verband.

Evenmin is Bistro Jardin aansprakelijk voor schade als gevolg van het niet opvolgen van Bistro Jardin haar product- en gebruiksaanwijzingen. De klant vrijwaart Bistro Jardin tegen elke aanspraak van derden hieromtrent.

In alle gevallen is de aansprakelijkheid van Bistro Jardin beperkt tot de waarde van de overeenkomst.

De aansprakelijkheidsbepalingen zijn eveneens van toepassing op de (persoonlijke) aansprakelijkheid van organen, medewerkers en hulppersoneel van Bistro Jardin.

  1. Gebreken en klachten

Bistro Jardin garandeert de kwaliteit en versheid van haar producten gedurende de aangeduide verbruiksperiode, mits deze in de ongeopende verpakking en onder adequate omstandigheden worden bewaard door de klant.

Klachten over niet-conforme leveringen of zichtbare gebreken moeten binnen vierentwintig (24) uur na afhaling worden gemeld via bestel@bistrojardin.be. Na het constateren van een gebrek dient de klant het gebruik van de betrokken producten onmiddellijk te staken.

Klachten dienen altijd elektronisch overgemaakt te worden aan Bistro Jardin, met duidelijke identificatie van de betreffende goederen en een gedetailleerde motivering van de klacht. Indien de klacht niet tijdig wordt ingediend, wordt aangenomen dat de klant de geleverde producten onherroepelijk accepteert.

De aansprakelijkheid van Bistro Jardin beperkt zich tot het naar eigen keuze en inzicht (opnieuw) leveren van de ontbrekende of gebrekkige producten. Indien het (opnieuw) leveren van de producten niet (meer) mogelijk of zinvol is, heeft de klant recht op een terugbetaling van de prijs van de ontbrekende of gebrekkige producten.

  1. Overmacht

In geval van overmacht behoudt Bistro Jardin zich het recht voor om de uitvoering van bestellingen op te schorten of de overeenkomst te annuleren, zonder dat daarvoor schadevergoeding verschuldigd is.

  1. Geschillen

Alle geschillen gerelateerd aan de diensten van Bistro Jardin vallen onder het Belgisch recht en zullen exclusief behandeld worden door de rechtbanken van het arrondissement waarin Bistro Jardin gevestigd is.